Książki - Bento Marek Naumiuk - Doskonalenie Organizacji

Przejdź do treści

Menu główne:

Książki

Subiektywnie polecam

Kilka słów o...   (ze strony wydawcy)

Kiedy Lee Iacocca z Williamem Novakiem namówieni przez Wydawnictwo Bantam Dell zasiedli do pisania „Autobiografii” nie mogli się spodziewać, że owoc ich pracy okrzyknięty zostanie bestsellerem, „który tworzy historię” (nie tylko Ameryki). Że książka napisana na początku lat osiemdziesiątych ubiegłego stulecia dziś wydaje się być równie aktualna i czytelniczo  atrakcyjna jak wówczas.
W gruncie rzeczy jest to tylko opowieść o dziecku włoskich imigrantów, który pilnie się uczył i ciężko pracował, który odniósł kilka olbrzymich sukcesów i przeżył kilka olbrzymich rozczarowań, a w efekcie świetnie sobie poradził, bo przejął od rodziców i nauczycieli proste wartości i miał to wielkie szczęście, że żył w Ameryce. Takie książki nie ustanawiają rekordów popularności. A tej się udało.
Opowieść typowa, opisująca kolejny przypadek człowieka sukcesu, który zaczynając od zera osiągnął szczyt kariery i finansowego powodzenia tak jak kiedyś Carnegie, Rockefeller, Morgan czy Sloan a dziś Gates, Jobs czy Welch. Choć chyba jednak  Iacocca był postacią barwniejszą, człowiekiem stojącym bardzo blisko zwykłych ludzi, a przy tym obdarzonym niezwykłą charyzmą, uporem i niezwykłymi talentami przywódczymi. No i działającym ale i bezgranicznie zakochanym w branży samochodowej, a więc dla przytłaczającej większości ludzi, szczególnie mężczyzn, zdecydowanie najatrakcyjniejszej z branż.
Książka napisana zajmująco, „z biglem”, wartko – taka do czytania i dająca do myślenia - wtedy i dziś.




Książka Kluczowe rozmowy przedstawia rozwiązania, dzięki którym poradzisz sobie z najtrudniejszymi i najważniejszymi rozmowami.

Dowiesz się, jak:

  •    przygotować się do rozmowy, gdy gra toczy się o wysoką stawkę,

  •    poradzić sobie z gniewem i urazą i podjąć skuteczny dialog,

  •    stworzyć bezpieczną atmosferę, w której można poruszyć niemal każdy temat,

  •    przekonywać, nie obrażając przy tym rozmówcy.


Sukces w biznesie to rezultat wielu rozmów. Kluczowe z nich okazują się niezwykle trudne. Ich stawka jest szczególnie wysoka, a przy tym wiążą się z nimi różnice zdań oraz silne, nieprzyjemne emocje. Ludzie najchętniej unikają takich rozmów lub prowadzą je nieumiejętnie. Niestety bez nich bieznes umiera.
Kluczowe Rozmowy to metoda, która pomaga firmom na całym świecie redukować koszty, podnosić jakość produktów, zwiększać bezpieczeństwo pracy oraz skuteczność realizacji najważniejszych projektów biznesowych. Wdrożyło ją ponad 300 z listy 500 największych firm publikowanej przez magazyn Forbes. Z metody Kluczowych Rozmów korzysta już ponad 2 mln ludzi w różnych zakątkach świata.
Umiejętność prowadzenia Kluczowych Rozmów to warunek powodzenia w biznesie, ale także w życiu prywatnym. Można ją doskonalić korzystając ze szkoleń opracowanych przez autorów niniejszej książki.



Uważność jest cudem - jak mówi tradycja buddyjska - dzięki któremu poznajemy siebie samych. Potrzebujemy spokoju serca i samokontroli, jeśli chcemy, aby nasze wysiłki przynosiły dobre rezultaty. Jeśli bowiem tracimy samokontrolę, pozwalamy niecierpliwości i złości zakłócić naszą pracę, to odbieramy jej tym samym jakąkolwiek wartość.
Polecam na czas "ciągłej gonitwy"


Tym razem inaczej:

„Biznesowe bestsellery dwudziestolecia. Książki, które ukształtowały polskich liderów”.

1. Stephen Covey, „7 nawyków skutecznego działania”
2. Jack Welch, „Winning znaczy zwyciężać”
3. Jim Collins, „Od dobrego do wielkiego”
4. Dale Carnegie, „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi”
5. David Allen, „Sztuka efektywności” (Getting things done)
6. Peter Senge, „Piąta dyscyplina”
7. Sun Tzu, Sun Pin, „Sztuka wojny”
8. Robert Kiyosaki, „Bogaty ojciec, biedny ojciec”
9. Robert Cialdini, „Wywieranie wpływu na ludzi”
10. W. Chan Kim, R. Mauborgne, „Strategia błękitnego oceanu”
11. Malcom Gladwell, „Błysk! Potęga przeczucia”
12. Spencer Johnson, „Kto zabrał mój ser?”
13. Daniel Goleman, „Inteligencja emocjonalna”
14. Malcolm Gladwell, „Punkt przełomowy”
15. Jerzy Gut, Wojciech Haman, „Psychologia szefa”
16. Lee Iacocca, „Autobiografia”
17. Philip Kotler, „Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie, kontrola”
18. Malcolm Gladwell, „Poza schematem”
19. Peter F. Drucker, „Praktyka zarządzania”
20. Jeffrey K. Liker, „Droga Toyoty”

Źródło: ThinkTank

© Bento Marek Naumiuk 2010-2017
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego